Mi mas cimet is adhatnek az egyetlen bejegyzesemnek 2020, mint maga a 2020. Hiszen ez az ev minden figyelmet magara vont. Ilyen ev, miota legalbbis en az eszemet tudom nem volt de remelem nem is lesz tobbet ezutan sem. 

Ebben az evben ugyanis kitort a draga korona virus, ami elmondom az en fejemben milyen fazisokban zajlott le.

Ugye 2019 augusztusaban, valami hatalmas csoda altal (mint eddig minden mas is az eletemben), megkeresett egy szalloda tulajdonos, es munkat ajanlott nekem egy recepcion. A nemet tudasom mar egy kicsit jobb volt, de meg mindig nem volt az igazi, foleg egy ruhasuzlet utan egy recepcio rengeteg uj szoval/temakorrel jar. Ugy voltam vele, hogy lesz ami lesz. Ugy oltoztem fel, ahogy en jol ereztem magam. Akkoriban vettem egy zold kosztumot, es arra gondoltam most igazan nem fogok magassarkut huzni hisz abban minidg olyan neheznek erzem magam, ugyhogy kis posrtcipo es kesz is volt. Ugy voltam velem, hogy ugyse sok esely lesz ha majd meghalljak hogy beszelek. :D 

Megtortent az interju, kedves volt a manager csajszi is, es a tulajdonos is kedvesnek tunt. Azt mondtak majd ertesitenek. Wltelt 1-2 het, en kozben hazamentem nyaralni. Irtam meg egy uzenetet a manager csajszinak, hogy nehog elfeledkezzen rolam, es hogy erdeklodjek hogy natalláántáán nem e tud mar valamit, pozitiv vagy negativ valaszt, de sajnos meg nem. Igy hat otthon voltam, varakoztam. Testverem kislanyanak volt a kereszteloje, aztan viccesen mondtam az egesz familianak, hogyha mar ugyis templomban vagyunk imadkozzanak mar egyet az erdekemben, hogy megkapjam megis ezt a munkat mert mar nagyon nem birom. 2 evet dolgoztam ott, es igy visszatekintve (erre is meg mas alkalmakra is), mindig amikor mar tenyleg ugy vagyok vele, hogy nem birom akkor jon a csoda. Es mar tenyleg ugy voltam, hogy nem birtam de nem tudtam felmondani a tartozkodasi engedelyem miatt, mivel mindig csak 1 evet hosszabitottak meg, es ha epp felmondtam volna, akkor nem sikerult volna egyertelmuen meghosszabitani ugye. '

(A keresztelo nagyon jo volt, annyi kivetelevel, hogy ugye en vagyok a keresztanya megse foghattam Sabmay-t a kezemben a templomban, "mert sirni fog", en meg nem erosdkotem, hisz megse olyan nagy dolog....gondoltam)

Az egyik reggel volt egy nem fogadott hivasom egy szamtol. Mar tudtam fejbol a szalloda szamat, ezert tudtam, hogy ok azok. Gyorsan visszahivtam, es kozolte velem a manager csajszi, hogy hat megkaptam a munkat. Vert a szivem nagyon, mert el se hittem, nem is igazan ertettem, hogy hogy...(azota mar igen XD). Leszaladtam a konyhaba, ott volt anya es Osvhaj, epp mosogattak vagy nem is tudom mit, Istosv pedig a teraszon. Es akkor, ha ismeritek a jobaratokban azt a reszt amikor Rachel megkapja az allasjanlatot a Blooming Days-nel, eloszor egy szomoru arkifejezessel, "Hivtak a szallodatol....", "essssss???"-jonnek az izgatott kerdesek, "esssss felvetttttek !!!!"(Rachel mozdulattal kezek az egben). Nagynenem el is kezdte a sirast haha, nem is tudom igazabol miert, talan tenyleg csak orult. De orult mindenki. A nagybacsim csak annyit mondott "en tudtam, hogy sikerul." "Hogyhogy?"-kerdem. "Hat mert en is imadkoztam a templomban, pedig tudod...en nem szoktam". Haha, vicces volt. Igy vagy ugy, csoda vagy nem (bizony az!), felvettek. 

Problema nelkul megkaptam az 5 eves tartozkodasi engedelyt, es vegre megnyugodtam. Felmondhattam a ruhasuzletben, 2 ev utan, huuu az a nap csodas volt, es elkezdhettem itt dolgozni. Az elejen lazabb volt a progrmaom ameddig betanultam persze, aztan pedig egyik het delelott, masik het delutan. Jo volt, jo volt amit csinaltam, jok voltak a kollegaim, szabadsagra akkor mentem amikor akartam, sot, meg karacosnyra is hazamehettem. Szoval minden tok szupi volt. Egesz februarig, amikor jott a kedves korona...

Az elso fazis ekkor kezdodott, folyamatosan jottek az e-mailek, hogy vigyazzunk sok koronamegbetegedest tartanak nyilvan stb., mint ahogy en szoktam, mindent kicsit dramatizalok de csak a hatas kedveert, egy egy ilyen e-mailtol is erdekes gondolataim lettek. Mindig kerdeztem a kolleganoimet hogy mi lesz ha jon valaki Kinabol, Olaszorszagbol stb.? Elfogadjuk a jelentkezeset? Haaaat, nem tudjak ok sem, mi legyen. 

(Erdekes, hogy ugy ertesultem eloszor a koronavirusrol, hogy a baratom kb 1 honapon keresztul kohogot, nem mult el neki, mint egy szamar kb ugy, es amikor meseltem anyanak, azt mondta, jaj csak nehogy ez a virus legyen. Hat milyen virus?? Es akkor ertesultem rola, valamikor januar vegen februar elejen, addig semmit se tudtam, nem is neztem hireket.)

Az e-mailek a hotelben csak jottek es jottek, elkezddott az, hogy nem fogadhattunk mar senkit aki a ferozott hteruletekol jonne, elkezdodott az is, hogy nem is johettek, es marcius vege fele, lezarult minden. De persze a hotel, mi a mi hoooos hotelunk nem zart be. A vilagon csak azt lehetett hallani, hogy minden be van zarva, de nalunk a hotel mukodott, mi tobb, be is kelett menjunk dolgozni. Na jooo, hetente egszer, reggel 9tol 12ig, de az is bosszanto volt, mert mindenki mas maradhatott otthon, en pedig pont egy olyan helyre kellett menjen ahol turistak fordulnak meg. De ugye szerencsere, hente max 2 szoba volt foglalt, mint azt elore lehetett tudni. 

Szoval igy telt el marcius, aprilis, majus..., es az oreg es oregsszony kikeszitettek... "mindig keress valami munkat, csinalj valamit, tedd rendbe a recepciot amit mar az elozo 2 oraban is megcsinaltal, takarisd ki a szamitogepet, stb" olyan lehetetlen ertelmetlen munkakat talaltak ki aminek tenyleg semmi ertelme nem volt, vagy mar minden meg volt csinalva. Folyamatosan kerdezgettek, hogy  "naaa, naa van foglalas???", hogy volna mar? Egy mas, egy teljesen mas oldalukrol ismertem meg oket. Ket ketsegbeesett 75 eves ember, aki fel, hogy bezar a hotel es ok tonkremennek. Ket 75 eves oregember, aki mindent megtesz, kockaztatja az egeszseget es mindneki mas egeszseget, csakhogy ok penzhez jussanak. Nem gondoltam, hogy itt Svajcban ilyenek is vannak, de hat hol nincsenek ezek szerint. 

Nagyon megundorodtam ettol a viselkedesuktol, es ha ez meg nem is lett volna eleg, akarhanyszor ott voltam, az ido 90%-ban csesztettek. Hogy mi mindent csinalunk rosszul, milyen szar a munkank, ok ezt eddig nem is tudtak (a hotel 28 eve mukodik!!!), ok most latjak, hogy milyen kalamajka van itt, es milyen rosszul mukodik minden. Azt se tudtak, hol kell bezarni a fo bejarati ajtot (helllllloooo, 28 eve mukodik a hotel, a ti sajat hoteletek wttttfff!!!!!), szoval igen, kiabrandito volt a viselkedesuk. Az allando cseszegetes hogy milyen rossz a munkank, hogy milyen hulyeseg a virus, hogy milyen hulye  avilag, hogy milyen hulyek az emberek stb. 75 evesen, menj ulj le a karosszekedbe, igyal egy pohar bort es elvezd az eletedet, mert dolgoztal mar eleget...

Aztan junius eleje/kozepe fele kinyitott lassan a hotel, a 3 recepciosbol (velem egyutt), ketto felmondott. Egyikojuk junius vegen ment el, masikojuk julius elejen. Felvettek egy masik lanyt, akirol meg nem tudom megallapitani milyen, de sajnos az az eloerzetem, hogy egy nagyon gonosz, maganak valo, allandoan nyavajgo némber, aki az uj fonokom lett. 

Az oreg es oregasszony szamtalan csunyan beszeles utan velem, megnyugodtak talan egy picit. Talan rajottek, hogy en vagyok az egyeduli aki tudja mit is kell es hogyan igazabol, mert en tanultam a regi recepciosoktol, vagy nem tudom mi lett veluk de mar nem ordibalnak ram, nem kiabalnak velem, legalabbis nem ugy mint azelott.

Folyton magamban gondolkozom, hogy de meg kell ertsem, hogy nekik nehez, es oregek es minden..., de mar nem igy latom. Februar ota tudjak, hogy egyedul maradok. Majus kozepetol hivtak ezt az uj fonokot, akit alig tudtak betanitani a recepciosok, hiszem nem volt forgalom, nem volt mit mutatni. Junius ota kerek szabadot, hogy hazamehessek, mert december ota nem voltam. Amikor eloszo megkerdeztem az oregasszonyt (mindig szepen beszelek veluk), az volt a valasza, menjek haza aztan ha visszajovok lehet nem lesz munkam... Na ekkor dontottem el, hogy nem maradok itt. Rogton, meg az nap elkezdtem kuldeni az oneletrajzaimat es azota remenykedek.

En megertem, hogy oregeek, az eletuk ez a hotel, de eppen ezert szepen kellene viselkedjenek. Mert valami rosszul mukodik ha az alkalmazottak folyamatosan mennek el vagy eppen ok rugjak ki oket. Miota ott vagyok a takaritonokon kivul mar mindenki lecserelodott nem is tudom hanyszor. Ez nem normalis, hisz 1 eve vagyok ott kb. Megertem, hogy belefaradtak, mert latszik rajtuk, hogy unjak, hogy bantja oket h nem megy ugy mint regebb, vagy nem is tudom mi a bajok. De basszus, 75 eves vagy, add at masnak te pedig elvezd a maradek eleted hisz ettol leszel a vegen boldog...

A jo hir az, hogy elkezdtem a korona virus alatt meg egy par webdesig kurzust, es rajottem, hogy ez az amit csinalni akarok. Sajnalom, hogy nem jottem ra korabban, de mar tudom, hogy ez az. Ugyhogy minden erommel csinalom, fejlodok, a szivem melyen nehez elhinni meg, hogy sikerulhet, de masreszt az is ott van bennem, hogy azt is lehetetlennek tartottam, hogy felvegyenek egy hotelbe, de megis csoda folytan sikerul.

Bizom abban a csodaban ami mindig megtortenik velem az eletemben, ami akkor amikor mar tenyleg nem birom, amikor mar tenyleg elegem van csak ugy a semmibol elojon, es segit, es pont ugy segit ahogy elkepzelem. Bizom benne, hogy most is itt van mar a sarkon, es csak a megfelelo pillanatra var hogy lecsapjon, es ismet bebizonyitsa, hogy letezik. Hogy csodak leteznek. 

Varom az uj munkam, az uj szakmam, hogy web/grafikus designer legyek, hisz mar az vagyok. Web/grafikus designer vagyok, kesz portfolioval, es meg 2020-ban, ebben a fura fura felelmetes evben, ami azon kivul, hogy nem mehettem haza december ota, nem is epp olyan rossz (persze, virus van, de az egesz politika...ez a velemenyem), ebben az evben meg munkat kapok mint web/grafikus designer itt svajcban. Olyan munkaidovel, ami tokeletes, olyan kollegakkal, akikkel szivesen dolgozok, es azt amit mindig is csinalni szerettem volna. 

Mar alig varom! 

2020, be good to us!

Szerző: Peyton ಇ  2020.07.23. 10:26 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mydestiny.blog.hu/api/trackback/id/tr7216044542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása