Hat ez egy hosszu bejegyzes lesz mivel Reila roplabdazni van en most fejeztem be a takaritast, rend rakast es bar ugyan mar sokszor eszembe jutott, hogy jo lenne ujra irjak kicsit ide, hogy majd oregsegemre legyen mit olvasgassak megse volt valahogy sosem kedvem vagy eleg turelmem hozza. 

Hat most a tvben eppen regi zeneket hallgatok, amiket regebben is hallgattam, szoval Groove Coverage idoszakos zenek es arra gondoltam, epp itt az ido felfrissiteni a dolgokat, es ujra leirni, hogy velem tenyleg csodak tortennek. 

Miert is? Kifejtem persze reszletesebben is, de hirtelen beleolvastam a 2020-as posztom utolso soraiba, ahol ugyanis arrol irtam, hogy varom a csodat (ismet), hogy varom, hogy vegre grafikus designer legyek, es a hotelben is valami csoda tortenjen. Hat tortent...mert hivatalosan is grafikus designer lettem. Nem volt konnyu, de a csoda ismet "lecsapott" es bebozonyitotta, hogy valaki valamiert nagyon figyel es vigyaz ram es segit (mint azt mar biztos vagyok benne sokszor leirtam, nem konnyen es sok kitartas es turelemmel).

Szoval, megprobalok visszaemelkezni, hogy is tortent. Nem lesz nehez, mert sose fogom elfelejteni :) 

Ugye a hotelben a korona bekoszontese utan nagyon megvaltoztak a dolgok. A ket oreg mintha fejre esett volna, valosiznuleg beszartak, hogy elveszitik a hotelt, hogy be kell zarjanak es emiatt az osszes emberen atgaozltak es csak azt neztek nekik mi a jo. Megha ennyi evesen mar igazabol csak a boldogsaggal kellene foglalkozzanak, nem azzal, hogy felkelnek reggel 5kor, hogy reggelit csinaljanak a szalloda vendegeinek mert sajnaljak azt a rengeteg penzuket ami van, hogy megfizessek az alkalmazottat. Azert dolgozzal egesz eletedben, hogy 75 evesen se tudd elvezni az eleted? Hat kossz, en ebbol nem kerek. 

Minden esetre a kovetkezo tortent: mar nagyon rossz volt minden, csunyan beszeltek velem, idegesek voltak mindenert en pedig mar tenyleg nem is tudtam mitevo legyek. Tenyleg, ahogy irtam az elozo posztban, a csodara vartam. De el se tudtam kepzelni, ez hogy fog megerkezni, mert tenyleg olyan remenytelennek tunt. (zarojelbe irnam, hogyha az a csoda akkor nem tortenik meg, meg mindig ott lennek ebbe 100% biztos vagyok). 

Nem tudtam mi tevo legyek, anyaval beszeltem mindig panaszkodtam neki, Reila-val mindig veszekedtem, hogy milzen szar, hogy nem tisztelnek, csicskaztatnak, kihasznalnak minden lehetseges modon. De tudtam, ha felmondok nem eleg hogy nem lesz penzem, munkasegely penzt se kaphatok, mert en mondtam fel, mas munkat se fogok talalni mert ugye korona van, hotelbe se valoszinu, hogy felvesznek, mert az hogy ide felvettek az is valojaban csoda volt a nyelvtudasom miatt. Szoval tenyleg nem is tudtam, mi legyen vagy hogy oldhato meg ez a problema. Valojaban szokasomhoz hiven, csak vartam...kivartam a csodat. :D

Anya elmondta csomoszor, hogy o imadkozik, majd valahogy lesz, valami csak lesz. Es emlekszem meselte, hogy o nem tudja miert imadkozik, mit ker, csak abban remenykedik valahogy jol alakul. Hat jol alakult. Egy nap jott a kis oreg, hogy beszelni akar velem. Hirtelen, visszagondolva, tenyleg fogalmam sincs mi a banatot akart, csak leultunk a kis fotelekbe es elem tolt egy lapot. A felmondasi lapomat. En annyira durvan megledpotem, hogy az egyszeruen elmondhatatlan. Es furcsa, de nem is tudtam hirtelen, hogy most ennek oruljek vagy ne oruljek vagy most mi a frasz van. Csak pislogtam nagy szemekkel, es hallgattam amiket mond: sajnos a nyelvtudas meg nem elegendo ide, sajnos nekunk olyan szemely kell, aki ebben az idoszakban mindent bevallal (de hisz reggeliztetesen kivul mindent megcsinaltam - mi a banat, meg szaros wc-t is takaritottam es 50 frankal ki akarta szurni a szemem erte, mikor nekem semmi kozom ehhez a terulethez), nekik olyan szemely kell, aki maskepp visoznyul a dolgokhoz, aki nem olyan mint en. Hat oszinten belegondolva, hogy milyen is voltam...tul jo. Nagyon halas voltam azert, hogy felvettek, adtak egy eselyt es minden erommel azzal voltam, hogy meghalaljam es jo munkat vegezzek, es lenyeltem a sok csunya szavakat amiket a vendegek vagy ok ketten nekem mondtak, vagy azert mert nem beszeltem meg jol a nyelvet (de nem tud valaki egyik naprol a masikra tokeletesen egy idegen nyelvet beszelni, nem ertem...na mindegy), szoval mindent elneztem nekik es csak a legjobban probaltam adni, sose voltam elutasito nem mondtam sose nemet, de ok kirugtak. Ertetelnul alltam valojaban, mert tudtam, hogy jo voltam es tisztesseges megis kirugtak. Picit rossz erzes volt, hogy valaki nem volt megelegedve velem es a munkammal, de hat nem volt mit tenni, kirugtak hat ez van. Olga, a kolleganom biztos volt benne, hogy ot ki fogjak rugni, mert o nem tisztelte egyikojuket se, megmondta mindig nekik a magajet, sot amikor munkaiodon kivul kertek, hogy vasaroljon a hotelnek valamit, kiakadt, hogy o a szabadidejeben biztos nem csinal semmit, irjak be munkaidonek es akkor mindenkepp, de maskepp..ezt felejtsek el. En nem egyszee megcsinaltam ezt is, es sose kertem/kaptam erte semmit. De ez nem volt jo. Szoval, Olga, mivel nem rugtak ki, csalodott volt, mert a terve az volt, hogy kirugjak es munkanelkulire mehet, eppen karacsony elott, tokeletes idozites. Hat nem tortent meg, visoznnt velem igen. Kirugtak korulbelul oktober kornyeken, november vegeig dolgoztam, es mivel a sok szabadnapomat nem vehettem ki a korona miatt (mert ez egy haboru, es a haboruban nem mennek a katonak vakaciora - hogy az oreglanyt idezzem), ezert nagyjabol 3 hetem megmaradt, amit szepen december elejen kotelesek voltak megadni, igy egy honappal elobb elhuztam a csikot, es otthon voltunk 1 honapot. Szuper volt. Aztan, kirugas utan, az oreglany hanguzenetet hagyott, kb 1 hetre ra. O csak meg szeretne kerdezni, ha nem e mennek be dolgozni 1-1 napot neha, mert kicsit gondba vannak, mert az Olga beteg, es kozeleg a karacsony es a masik kollegano egyedul nem birja. (Mindenkit en tanitottam be, mert en voltam az utolso ott, es az Elva nagyon rendes kis csaj volt, o mindent megcsinalt, es mindenkepp ot akartak hotel recepcio managernek-ezert 1 honap utan rogton fizuemelest is kapott, en masfel ev utan is azt kaptam csak, hogy jaj korona van es nincs penzunk...whatever). Hat kozbe en Olgaval tartottam a kapcsolatot, abszolut nem volt beteg, csak o mar azon dolgozott, hogy valahogy kurugjak ot is, de mindenkepp, ha nem rugjak ki, felmond karacsony elott, mert o nem dolgozik ilyen utolso embereknek. Ugy is lett, karacsony elott felmondott, otthagyta oket. En az oregasszonynak visszairtam, hogy sajnos nem tudok, keszulodok haza es nincs idom visszamenni. Ez nem volt eleg, megegyszer hagyott meg egy hanguzenetet, hogy es most ezen es ezen a napon, nem e mennek vissza, mert ismet bajba vannak. Ugye mondanom sem kell, hogy mit valaszoltam? Hat persze, hogy nemet. De bevallom, sokat vacilaltam rajta, es mindnekit megkerdeztem mit tegyek, mert olyan nehezemre esett, nemet mondani, mindazok ellenere amiket tett es viselkedtek velem. Sot, az utolso munkanapomon az oregasszony meg gunyosan megjegyezte Elvanak, hogy naa mostmar elmehet nyugodtan pihenni egy hetvegere mert Elva reggelit is megoldja es a recepciot is es nem kell aggodnia vagy felkelnie. Mert ugye en nem votlam hajlando egy 30 szobas hotelbe, hamar 6tol rantottat sutni, majd menni a recepciora budosen olajosan penzt elvenni, check out-olni, majd vissza reggeliztetni, kavet fozni, vissza a recepciora..., azon felul, hogy borzaszto unprofesszionalistanak tartottam, egyszeruen nem erre a munkara jelentkeztem. Szoval, ezt ugy meg indirektul odaszurta. 

Ugyhogy, vegulis egyszer se mentem vissza, es jo is volt ez igy. En ugye meg utana Elvaval is tartottam a kapcsolatot, es meselte, hogy az oregasszony nagyon megbanta, hogy kirugott mert en a recepcio dolgait nagyon jol inteztem, nagyon ugyes voltam, organizalt es kedves, ertettem a dolgokhoz, de a reggeli..., es megbanta, hogy kirugott, nem engem kelett volna. Bar remelem, tenyleg oszinten remelem, hogy meg eszebe jutok neha es nem koveti el tobbet el ezt a hibat, hogy egy olyan szemelyt aki minndent megtesz lebecsul, nem tisztel ordibal vele mert tudta, hogy nem ordibal vissza, es tanult a hibajabol. Ezt mar talan sose tudom meg. 

Ugye mondnom sem kell, hogy Elva is otthagyta oket, es o is felmondott egy par honap mulva?! :) - na hat ez van. 

Munkanelkuli lettem, egy honapot otthon ulhettem, ebben az egy honapban nem kaptam fizetest, mert tisztessegesen bejelentettem, hogy januartol leszek ujra svajcba es csak akkortol fogok kezxeni munkat keresni (bar siman kerhettem volna decembertol, de igy tartottam korrektnek), - most igy belegondolva, lehet ezekert az aprosagokert van tenyleg mindig szerencsem, mert nem vagyok egy tokkeletes embert, sot, de valahogy mindig tisztesseges vagyok. Szerencsere olyan jo felugyelo asszonyt kaptam, (ez is szerencse lehet?!), hogy nem cseszegetett a munkakkal (pedig ahogy hallottam, vannak akik borasztoak), eleg volt havonta 8 darabra jelentkezni, es meg azt is megengedte, hogy web es grafikus designban keressek munkat. Milyen jo mar?! Aztan atkerultem egy masik asszonyhoz, mert kozbe elkoltoztunk, aki talan meg ennel is kedvesebb volt egesz vegig. Amikor mar nekem ment el a hangulatom, hogy nem fogok munkat kapni, o biztatott, hogy ne adjam fel. Jauartol oktoberig keresgeltem a munkakat, de semmi..., meg akadt 1 ceg aki felhivott, volt 2 interjum vagy talan 3 veluk, de vegulis nem engem valasztottak. Akkor azt mondtam, hat jo, a design munkarol ennyit, nem vagyok eleg jo nincs iskolam nincs egyetemem, mit is akarok en? 

Es eljott ismet az a pont, amikor nagyon osiznten fel akartam mar adni, es elkezdeni kizarolag ismet csak hotelekben vagy ruhas uzletekben keresgelni. Tudod igazabol mindig van az a pont, ami aaz utolso utani pont. Mert van egy pont amikor azt mondo hogy kesz feladod, de igazabol meg birod csak varos a biztatast. Es van az ez utani pont, amikor tenyleg, de tenyleg mar nem birod es csak remenykedni tudsz mar, hogy csoda tortenik. Na hat, ez a pont megint eljott, es ismet csoda tortent. Jelentkeztem csak ugy, linkedin-en egy munkara es a csajszi visszahivott, hogy szeretne egy interjut velem. Az interju megtortent, nagyon kedves volt, nagyon szuper volt minden. Aztan visszahivott egy probanapra. Az is szuper volt, ott voltam egy egesz napot, kicsit sokmindent kelett csinaljak, de elveztem vegulis, az agyam kifaradt. Aztan a nap vegen elmondta, hogy minden jo, de sajnos a tudasom nem eleg es ezert nem tud felvenni, viszont azert mert latja milyen passion-om van felajanlja, hogy vegezzek egy 4 eves sulit es egyidoben dolgozzak nala es legyek tanulo, tanulo fizetessel persze. Hat nem orutem tul nagyon a hirnek, de megkoszontem es eljottem. Aztan itthon, Reila-val megbeszeltuk es arra a dontesre jutottunk, hogy nem fogadhatom el, hisz 4 ev suli fizetessel, plusz megint 4 evig tanuljak, egyetemre jarjak...biztos nem. Ki tudja mi tortenik ebben az idoben, hazamegyunk vagy ki tudja, ezt azert nem akartam bevallalni. DE, Reilanak lett egy otlete, hogy irjak bele a munkanelkulis lehetoseget (fel evig 50-50 fizetnek dolog), es hatha belemegy. Leirtunk szepen egy emailben mindent, majd elkuldtem. 

Tisztan emlekszem a napra, epp valami a szamitogepen csinaltam, valoszinuleg valami design dolgot, amikor irt, hogy tudnank e beszelni. Irtam, hogy persze. Elmondta, ismet, hogy nagyon ertelekeli hogy ennyire kuzkodok es ennyire akarom, es latja rajtam, es sok esetben ez neki tobbet szamit mint maga a tudas es mindenkepp fel akar venni. Orul, hogy irtam ezt a lehetoseget a munkanelkulivel, de elmondja nekem, hogy munkanelkulivel vagy anelkul ugy dontott felvesz. Hat nemtudom ha ismeritek a jelenetet amikor Racher a jobaratok szereploje albeszerzo lesz a Blooming day-snel (vagy a Ralph Lorennnel?! - mar nem is tudom), es feltarja a karjait, hogy albeszerzo lettem, hat en is pont ezt csinaltam es melette oszinten mondom 10 percig tanoltam. Nem birtam leallni, annyira orultem, hogy a lehetetlen sikerult!!!! Ismet csoda tortent, hihetetlen csoda mert az aminek szinte semmi eselye nem volt, megtortent! 

Ugyhogy mostmar tobb mint egy eve a cegnel dolgozom, mint web es grafikus designer. Bar par honapot kesett az elorejelzesem, hogy 2020ban ebben a szakmaban munkat talalok, mivel 2021 augusztusban talaltam ezt a munkat es oktoberben kezdtem, de amit leirtam, az pont ugy bejott. Svajcban elertem, hogy grafikus es web designer munkam legyen!!!! What a miracle!!!

Azota, eppen most November 30.-an egy megbeszelesunk volt, az ev vegi megbeszeles, elmondta nagyon elegedett, es orul hogy meg midnig 100%-os a passionom es sokat fejlodtem. Ja, es el ne felejtsem, a fel eves megbeszelesunk utan egy iskolat is kifizetett nekem, amit Oktoberben kezdtem, es IMADOM! Ket evet ala kellett irjak, hogy nala maradok, de hat kerdezlek en, ez kinek jo?? Hat nekem tett ezzel jot, hogy biztositott, hogy ott maradhatok. :))  A suli masfel evet tart, tehat 2024 juniusban fogom befejezni, es akkor mar azt is elmondhtom magamrol, hogy diplomas web es grafikus desiger vagyok egy hivatalos munkaval. 

Mi ez ha nem csoda? :) 

Szerző: Peyton ಇ  2022.12.03. 20:49 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mydestiny.blog.hu/api/trackback/id/tr1817994072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása